Solidaarisuus

Maailma, jossa yksikään nainen ei kärsi väkivallasta eikä kukaan elä köyhyydessä.

Projektin esittely

Solidaarisuus-järjestö on vuonna 1970 perustettu kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on maailma, jossa yksikään nainen ei kärsi väkivallasta eikä kukaan elä köyhyydessä. Solidaarisuus-järjestö tekee työtä tyttöjen sukupuolielinten silpomista vastaan.

Olimme todella otettuja mahdollisuudesta työskennellä Solidaarisuus-järjestön kanssa, sillä koimme saavamme tilaisuuden ottaa osaa tärkeään toimintaan. Aloitimme yhteistyön digitaalisen brändin uudistuksella. Ensimmäisenä tavoitteena oli ymmärtää mikä Solidaarisuus-järjestö on ja ketä sen pitäisi puhutella. Näiden perusteella määrittelimme verkkosivujen kolme pääkävijäryhmää ja sen millä laajuudella informaatio tulisi verkkosivuilla esittää. Tällä lähestymistavalla pystyimme määrittämään uudelleen verkkosivujen infromaatioarkkitehtuurin, suunnittelemaan optimaaliset kävijäpolut ja määrittämään kävijöiden konversoitumisen. Otimme huomioon myös verkkosivujen laajan käytettävyyden – verkkosivujen tuli tukea kausittaista kampanjointia ja vaadittuja dokumentaatioita ja sekä olla taustahallinnaltaan käyttäjäystävällinen.

Yksi projektin tärkeimpiä kulmakiviä oli tehdä lahjoittamisesta mahdollisimman helppoa, selkeää ja nopeaa. Tutustuimme aiheeseen ja vertailimme vastaavia toteutuksia niin suomessa kuin ulkomaillakin. Lopulta suunnittelimme ja kehitimme täysin räätälöidyn lahjoitusjärjestelmän, joka mahdollistaa niin kertalahjoitusten kuin automaattisesti toistuvien kuukausilahjoitusten tekemisen.

Solidaarisuus-järjestö brändin tärkeimmät pilarit muodostuvat rohkeudesta, Järjestönä Solidaarisuus on humaani, ystävällinen feministinen ja inspiroiva. Otimme kaikki edellämainitut arvot huomioon suunnitellessa värijärjestelmän, joka monipuolisuudellaan puhuttelee kohdeyleisöä. Säilytimme järjestön ammattimaisuuden pitämällä verkkosivujen rakenteen selkeänä. Modernisoimme brändin pääväriä ja logoa ja paritimme yhteen sopivalla typografialla, kunnioittaen uudistuksessa Solidaarisuus-järjestön 50 vuotista taivalta ja brändin jatkuvuutta.

Olemme hyvin innoissamme jatkuvasta yhteistyöstämme.

Palvelut

Digital strategy, Brand refresh, UX design, UI design, Web design, Development

solidaarisuus.fi

Mitä asiakkaamme sanoo

Järjestömme etsi sitoutunutta kumppania, jonka kanssa kehittää verkkopalvelua lahjoittajaystävälliseksi, inspiroivaksi ja teknisesti toimivaksi kokonaisuudeksi. Contrast häikäisi palvelumuotoilu- ja design-osaamisella heti ensimmäisissä työpajoissa. Verkkopalvelun lopputulos sekä visuaalinen ilme ovat raikkaita, brändin mukaisia ja toimivia. Tekninen toteutus on ensiluokkaista. Erittäin toimivaksi suunniteltu backend antaa meille mahdollisuuden tehdä lähes kaiken haluamamme itse. Projektin aikana olemme löytäneet Contrastista luotettavan kumppanin, jolla on asiakkaan etu aina mielessä.

Satu Vesterinen International Solidarity Foundation
Sulje

Step 1/5

Aloita projektisi tästä!

Hei! Mikä on nimesi?

Kirjoita nimesi, lempinimi myös ok.

Step 2/5

Kiitos !

Mikä on sähköpostiosoitteesi?

Syötä sähköposti oikeassa muodossa.

Step 3/5

Mahtavaa!

Miten voimme auttaa?

Valitse ainakin yksi vaihtoehdoista.

Step 4/5

Kuulostaa hyvältä!

Kerro lyhyesti (tai vaikka laajastikin!) projektistasi:

Step 5/5

Kiitos paljon.

Mikä on arvio budjetistasi?

Mahtavaa, kiitos!

Olemme yhteydessä pian.

Katso sillä välin refumme:

Kaikki työmme