Kansainvälinen solidaarisuussäätiö

Kaunis lahjoitusratkaisu Solidaarisuus-järjestölle

Digital strategyBrand refreshUX designUI designWeb development

Verkkosivut, brändäys ja netin lahjoitusprosessin suunnittelua Kansainvälinen Solidaarisuus -järjestölle, auttaakseemme heitä taistelussa köyhyyden ja naisiin kohdistuvan väkivallan loppumiseksi.

solidaarisuus.fi
solidarity > image 1
solidarity > image 1
solidarity > image 1

Asiakkaastamme

Solidaarisuus-järjestö on vuonna 1970 perustettu kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on maailma, jossa yksikään nainen ei kärsi väkivallasta eikä kukaan elä köyhyydessä. Solidaarisuus-järjestö tekee työtä tyttöjen sukupuolielinten silpomista vastaan.

Olimme todella otettuja mahdollisuudesta työskennellä Solidaarisuus-järjestön kanssa, sillä koimme saavamme tilaisuuden ottaa osaa tärkeään toimintaan.

solidarity > image 2
solidarity > image 2
solidarity > image 2

Haaste

Konversioaste olemassa olevilla verkkosivuilla oli matala, ja konversioseuranta vaikeaa, sillä lahjoitukset oli johdettu eri sivuille. Solidaarisuuden tiimi kamppaili joustamattoman taustahallinnan kanssa, jonka kautta ei pystynyt esimerkiksi luomaan kausittaisia kampanjasivuja. Koko brändin sekä sivuston ulkoasu täytyi päivittää pohjautuen Solidaarisuuden visioon. Tavoitteena oli kasvattaa brändin tunnettuutta, ajamaan globaalia.

solidarity > image 3
solidarity > image 3
solidarity > image 3

Lähestymistapa

Aloitimme yhteistyön digitaalisen brändin uudistuksella. Ensimmäisenä tavoitteena oli ymmärtää mikä Solidaarisuus-järjestö on ja ketä sen pitäisi puhutella. Näiden perusteella määrittelimme verkkosivujen kolme pääkävijäryhmää ja sen millä laajuudella informaatio tulisi verkkosivuilla esittää. Tällä lähestymistavalla pystyimme määrittämään uudelleen verkkosivujen infromaatioarkkitehtuurin, suunnittelemaan optimaaliset kävijäpolut ja määrittämään kävijöiden konversoitumisen. Otimme huomioon myös verkkosivujen laajan käytettävyyden – verkkosivujen tuli tukea kausittaista kampanjointia ja vaadittuja dokumentaatioita ja sekä olla taustahallinnaltaan käyttäjäystävällinen.

solidarity > image 4
solidarity > image 4
solidarity > image 4
solidarity > image 5
solidarity > image 5
solidarity > image 5

Ratkaisu

Solidaarisuus-järjestö brändin tärkeimmät pilarit muodostuvat rohkeudesta, Järjestönä Solidaarisuus on humaani, ystävällinen feministinen ja inspiroiva. Otimme kaikki edellämainitut arvot huomioon suunnitellessa värijärjestelmän, joka monipuolisuudellaan puhuttelee kohdeyleisöä. Säilytimme järjestön ammattimaisuuden pitämällä verkkosivujen rakenteen selkeänä. Modernisoimme brändin pääväriä ja logoa ja paritimme yhteen sopivalla typografialla, kunnioittaen uudistuksessa Solidaarisuus-järjestön 50 vuotista taivalta ja brändin jatkuvuutta.

Yksi projektin tärkeimpiä kulmakiviä oli tehdä lahjoittamisesta mahdollisimman helppoa, selkeää ja nopeaa. Tutustuimme aiheeseen ja vertailimme vastaavia toteutuksia niin suomessa kuin ulkomaillakin. Lopulta suunnittelimme ja kehitimme täysin räätälöidyn lahjoitusjärjestelmän, joka mahdollistaa niin kertalahjoitusten kuin automaattisesti toistuvien kuukausilahjoitusten tekemisen.

Olemme hyvin innoissamme jatkuvasta yhteistyöstämme.

solidarity > image 6
solidarity > image 6
solidarity > image 6
solidarity > image 7
solidarity > image 7
solidarity > image 7

Asiakas sanoo

Contrast häikäisi palvelumuotoilu- ja design-osaamisella heti ensimmäisissä työpajoissa ja olemme lopputulokseen hyvin tyytyväisiä. Projektin aikana olemme löytäneet Contrastista luotettavan kumppanin, jolla on asiakkaan etu aina mielessä.

Satu Vesterinen
solidarity > image 8
solidarity > image 8
solidarity > image 8
solidarity > image 9
solidarity > image 9
solidarity > image 9