Contrastilla on ollut tuottelias vuosi. Tulevien viikkojen aikana esittelemme myös sellaisia projekteja, joita et löydä töitämme sivulta. Tällä kertaa teemana on yhteisöt ja miten autoimme asiakkaitamme rakentamaan niitä. Näiden projektien tarkoitus oli auttaa eri ryhmiä kohtaamaan, olit sitten opiskelija, yritysjohtaja, taiteilija tai insinööri.

Kasvuryhmä

Kasvuryhmä kaipasi brändiuudistuksen lisäksi uuden verkkosivun, joka vetoaa liikealan kovimpiin ammattilaisiin. Edellisen sivun rohkea tyyli yhdistettynä helpommin luettavaan sisältöön oli aluksi oikea haaste! Tavoitteisiin päästiin jakamalla sisältöä suuremman kontrastin osioihin, joka rytmittää selauskokemusta. Käyttöliittymässä ei ole turhia härpäkkeitä, vaan käyttäjä ohjataan heti oikeaan paikkaan. Rohkeudella ja vaikuttavuudella tähdätään kohti kunnianhimoisia suomalaisia scaleup-yrityksiä, joiden johtajia ja omistajia Kasvuryhmässä on jo yli 200.

 

Tarvitsimme uudenlaista ilmettä sekä monipuolista ja aktivoivaa käyttökokemusta jossa sisältöjä on helppo muokata itse. Lopputulos oli tarpeisiimme personoitu, freesi ja helposti muokattava sivusto, jossa on myös hauskoja yksityiskohtia! Contrastin väki kuunteli herkästi pyyntöjämme ja oli nopeasti tukena pienissäkin avuntarpeissamme käyttöönoton jälkeen.

– Anette Tuomainen, Kasvuryhmä

Tustustu sivuun: kasvuryhma.fi

Animated preview of the first three home page screens

Cultura-säätiö

Cultura-säätiön tarkoitus on venäjänkielisten aktivointi osaksi suomalaista yhteiskuntaa ilman, että heidän tarvitsee luopua omasta kansallisesta identiteetistään. Contrast auttoi tässä tavoitteessa tuottamalla nelikielisen sivun, jonka avulla Cultura tavoittaa paremmin kohderyhmänsä. Sivuston fokusta tarkennettiin kohti selkeämpää kokonaisuutta. Suoraviivainen rakenne auttaa myös Culturaa ylläpitämään ajantasaista sisältöä.

Tutustu sivuun: culturas.fi

Seuturekry

Seuturekry auttaa työntekijöitä löytämään oikeat työnantajat. Heidän toimintansa suurin volyymi tulee sosiaali- ja terveysalan sijaispalveluista. Projektin haasteena oli jäsentää suuri sisältömäärä loogisiksi kokonaisuuksiksi. Lopputuloksena asiatieto ja työntekijöiden kokemukset tukevat toisiaan luoden Seuturekrystä tasapainoisen keikkatyön portaalin.

Sivuston rakenne tähtää molempien käyttäjäryhmien tarpeiden täyttämiseen. Infokulmassa voi helposti jakaa tietoa suunnattuna joko työnantajille tai työnhakijoille.

Tutustu sivuun: seuturekry.fi

Seuturekry website preview

Tfif and Diff

Sekä TFIF:llä että DIFF:llä oli haaste pysyä mielenkiintoisena järjestönä nuorille insinööreille myös valmistumisen jälkeen. Sivustouudistuksen jälkeen heidän on helpompaa viestiä yhteisölle jäseneduista ja  jatkumosta: oppilaasta työelämään ja pidemmälle.

Sivustoille työstettiin omat väriteemat, jotka jakavat yhteisen brändi-ilmeen, mutta sallivat kummallekin järjestölle oman identiteetin: positiivisen ja ammattimaisen.

Tutustu sivuihin tfif.fi ja diff.fi

Mestarit

Mestarit ovat rakennusalan henkilöstöpalvelujen erikoisosaajia. Projektin tarkoituksena oli varmistaa, että tämä myös näkyy heidän verkkosivussaan. Sivustouudistuksen jälkeen Mestarit on vakuuttava ja luottamusta herättävä kokonaisuus, joka ei jätä heidän osaamistaan pimentoon. Sivuston rakennetta yksinkertaistettiin ja käyttökokemusta vietiin suoraviivaisempaan, miellyttävään suuntaan.

Kotisivumme pitää kuvastaa toimintaamme laadukkuutta ja tästä syystä päädyimme Digitoimisto Contrastin palveluun. Löysimme nopeasti yhteisen sävelen designerin kanssa ja kotisivumme kuvastamaan toimintaamme. Olemme tyytyväisiä lopputulokseen, kotisivujen kehitystyö jatkuu jatkossakin Contrastin kanssa.

– Timo Kallio, Mestarit Henkilöstöpalvelut Oy

Tutustu sivuun: henkilostomestarit.fi

______________

Contrastilla on ollut ilo työskennellä näin mahtavien asiakkaiden kanssa! Julkaisemme pian lisää tarinoita viime vuoden asiakkuuksista. Odotellessa voit tutustua muihin Töihimme.

Onko sinulla jo suunnitelmia projektin suhteen, tai vasta hahmotelma nenäliinan takana? Ei hätää, ole yhteydessä meihin ja katsotaan mitä saadaan aikaan.