3 keskeisintä verkkokaupan trendiä vuodelle 2023

Verkkokaupassa menestyminen tulee jatkossa vaatimaan kurinalaista keskittymistä asioihin, jotka tuovat eniten tulosta. Mihin sitten kannattaa keskittyä? Alla ovat meidän nostomme verkkokaupan keskeisimmistä trendeistä vuodelle 2023.

Suomalaisen verkkokaupan erityispiirteet

Yli 70% Suomalaisista tekee ostoksia verkossa. Tässä artikkelissa tarkastelemme suomalaisen verkkokaupan erityispiirteitä sekä kuluttajien että markkinan näkökulmasta ja pohdimme miten nämä tulee ottaa huomioon omassa verkkokauppaliiketoiminnassa.

Miksi kansainvälistyminen on suomalaisten verkkokauppojen kompastuskivi?

Tässä artikkelissa tarkastelemme, miten kotimainen verkkokauppa pärjää yhä kansainvälistyvässä kilpailussa ja miten ulkomaille laajentuminen kannattaisi aloittaa.

5 asiaa, jotka ovat eniten pielessä suomalaisissa verkkokaupoissa

Vaikka suomalaisten verkkokauppojen kehitys on ollut huimaa, on vielä monia asioita joita voitaisiin tehdä huomattavasti paremmin – varsinkin jos niitä verrataan kansainvälisiin kilpailijoihin.

Miten hillitä tuotepalautusten määrää?

Tässä artikkelissa käymme läpi parhaita keinoja tuotepalautusten hillitsemiseen. Palautusten vähentäminen parantaa katteita välittömästi, joten niiden minimoimiseen pyrkiminen, asiakaskokemusta vaarantamatta, on erittäin tärkeää.

Millaiset ovat parhaat verkkokauppasuodattimet?

Miten luot parhaat tuotesuodattimet asiakkaidesi tarpeisiin? Tässä artikkelissa käymme läpi viisi keskeistä hyvin toimivien tuotesuodattimien ominaisuutta ja listaamme kolme asiaa, jotka voit tehdä välittömästi parantaaksesi niitä.

Mitä tarkoittaa MACH-arkkitehtuuri?

MACH-arkkitehtuurissa kokonaisuus rakennetaan toisistaan riippumattomista mikropalveluista, jotka kommunikoivat keskenään rajapintojen avulla. Avaamme tässä artikkelissa, että mistä on oikein kyse käytännössä.

Mikä ihmeen composable commerce?

Composable commerce on eräs verkkokauppa-alan kuumimpia keskustelunaiheita. Tässä artikkelissa pyrimme selittämään, mistä composable -ajattelussa on kyse yksinkertaisten käytännön esimerkkien avulla.

Miten seurata verkkokaupan globaaleja trendejä

Tässä artikkelissa käymme läpi keskeisimmät raportit ja resurssit, joilla pystyt tehokkaasti seuraamaan globaalia verkkokaupan kehitystä.

Miten seurata verkkokaupan kehitystä Suomessa?

Tässä artikkelissa käymme läpi keskeisimmät raportit, joilla pystyt tehokkaasti seuraamaan Suomen verkkokaupan kehitystä.

Shopify POS -kassajärjestelmä koeajossa

Veimme Shopify POS -järjestelmän intensiiviselle koeajolle ja listasimme sen parhaat ominaisuudet sekä asiat, joissa käyttöönottoa kannattaa harkita tarkemmin.

Miksi asiakas hylkää ostoskorin?

Tutkimusten mukaan jopa puolet verkkokauppoihin tehdyistä ostoksista hylätään ennen maksamista.

Milloin on korkea aika uudistaa verkkosivusto? Viisi signaalia, jotka kertovat, että uudistuksen aika on nyt.

6 ohjetta, jotka auttavat luomaan saavutettavan verkkosivuston

Saavutettavuus on sitä, että kuka tahansa pystyy käyttämään verkkopalveluita tilanteesta ja rajoitteista riippumatta.

Hyvä UX-suunnittelu tukee liiketoiminnan kasvua

Käyttökokemussuunnittelulla (UX) on ratkaiseva rooli luoda vankka yhteys asiakkaan ja tuotteen tai palvelun ja viime kädessä koko brändin.

Miksi WooCommerce on yksi parhaista verkkokauppa-alustoista?

Viisi tärkeintä syytä valita WooCommerce verkkokauppa-alustaksi.

Brändi-imagon luominen digitaalisen kuvituksen avulla

Kuvitus eli illustraatio on tehokas työkalu, jonka avulla brändi-imagosta voidaan luoda kilpailijoista erottuva, sekä visuaalisen tarinankerronnan avulla saada myös bränditarinasta mukaansatempaava.

Call to Action -suunnitteluvinkkejä ja perusperiaatteita

Call to Action -elementeillä on valtava vaikutus yrityksen konversioihin ja niitä pidetään syystäkin käyttöjärjestelmän tärkeimpinä komponentteina.

Tuttuuden periaate UX-suunnittelussa - Älä pakota käyttäjää ajattelemaan verkossa!

Vanha sanonta “Älä koskaan vaihda voittavaa joukkuetta” pätee myös verkkosivusuunnittelussa. Käyttäjät suosivat sivustoja ja verkkopalveluja, jotka toimivat samalla tavalla kuin muut sivustot ja verkkopalvelut sekä ovat käyttäjille jo ennestään tuttuja.

Pareton periaate UX-suunnittelussa

Pareton periaatteen ymmärtäminen hyödyttää mitä tahansa yritystä, joka haluaa keskittää resurssinsa tuottoisimpiin toimintoihin ja saavuttaa parempia tuloksia, oli se sitten verkossa tai liiketoiminnassa laajemmin.

Web-typografian saavutettavuus

Internet on 95% typografiaa. Kuinka voimme varmistaa, että jokainen voi lukea verkkosivuston sisältöä?

Rytmitä sivustosi oikein!

Pystysuora rytmi on tehokas keino luoda johdonmukaisia ja visuaalisesti miellyttäviä käyttöliittymiä sekä käyttäjäystävällisiä digitaalisia kokemuksia.

Inklusiivinen maailma saavutettavuuden kautta

Joillekin internetin käyttö on yhtä vaivatonta kuin hengittäminen - ei kuitenkaan kaikille. Seuraamalla saavutettavia design-käytäntöjä saadaan yrityksen verkkopalvelut kaikkien ulottuville.

Kuinka valmistautua verkkosivuston uudelleensuunnitteluun

Olet valmis verkkosivuston uudistamiseen. Mutta oletko valmistautunut? Olitpa tekemässä sivustolle kasvojenkohotusta tai uudistamassa vanhan verkkosivuston täysin, strateginen lähestymistapa takaa onnistumisen prosessissa.

Käyttäjäkokemuksen parantaminen mikrointeraktioiden avulla

Mikrointeraktiot muistuttavat terveyttä - niihin ei juurikaan kiinnitä huomiota, ennen kuin jotain on mennyt pahasti pieleen. Ne ovat hyvä esimerkki siitä, kuinka pienistä yksityiskohdista huolehtiminen voi vaikuttaa merkittävästi lopputulokseen.

Selected cases of 2018: a motley bunch

We’ll share a bunch of projects from diverse clients that we had enormous fun working with in 2018.

Eettinen suunnittelu

Titteleiden lisäksi olemme ennen kaikkea ihmisiä. Jaamme planeetan muiden kanssa ja olemme osa yhteiskuntaa. Tekemämme työ vaikuttaa myös muihin ympärillämme oleviin ihmisiin.

Kuinka antaa tehokasta design-palautetta?

Suunnitteluprosessissa olemme kaikki samalla puolella, vaikka emme aina olisikaan täysin samaa mieltä. Tässä artikkelissa kerromme, kuinka varmistaa oman näkemyksen välittyminen kaikille osapuolille.

Brändin rooli UI/UX-suunnittelussa

Kuinka usein kuulee sanottavan, että brändi on vain logo? Todellisuudessa brändi on paljon enemmän kuin yksi visuaalinen elementti.

Suunnittelujärjestelmä? Mikä se on ja mihin sitä käytetään?

Tässä artikkelissa kerromme, mikä suunnittelujärjestelmä (englanniksi design system) on ja miten suunnittelujärjestelmätrendi vaikuttaa yrityksiin.

Verkkokaupan parhaat UX/UI -käytännöt

On monia menestyneitä verkkokauppoja, mutta samalla useat kamppailevat edelleen myynnin kanssa. Voi olla, että jälkimmäisen ryhmän suunnitteluprosessista puuttuu jotain olennaista.

GDPR ja verkkosivut: yleisimmin kysytyt kysymykset

GDPR on akronyymihirviö, joka puistattaa monia ja on herättänyt meidän asiakkaissamme paljon kysymyksiä. Yhteydenottojen ja kysymysten myötä päätimme koota yleisimmin esiin tulleet asiat blogin muotoon.

WooCommerce devaajien näkökulmasta

Contrastin tekemiä havaintoja WooCommercesta sekä hyvässä että pahassa.

Mistä muodostuu loistava käyttökokemus eli User Experience (UX)?

Mitä tarkoittaa käyttökokemus, ja mitkä ovat onnistuneen ja erottuvan käyttökokemuksen tärkeimmät elementit?

UX-design ja UI-design: Mitä eroa niillä on?

UI and UX ovat vahvasti yhteydessä toisiinsa, mutta eivät kuitenkaan missään nimessä yksi ja sama asia